måndag 26 april 2010

Smörjkväll

Ikväll skulle jag och fyra vänner få lära oss hur vi tillverkar ekologiska smörjor och krämer och det var väl bra. Men det vi lärde oss var a) badsalt/fotsalt och handsalt och b) handskrubb.

För en person som aldrig orkar smörja sig och aldrig aldrig skulle ha handbad (eller fotbad) var det lite överkurs. Inget jag tror jag fixar till hemma.

Å andra sidan fick vi även lära oss att man bra kan duscha endast med rypsolja och salt och man bra kan leva utan att tvätta håret med annat än vatten. Det lär vara lite äckligt de första veckorna, men sedan vänjer man sig. Vi lärde oss även att ättika gör att håret blir lättare att borsta ut.

Av någon anledning kan jag tänka mig att pröva olja+ salt när jag duschar, men det andra går fett (!) bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar